Köpvillkor

För att handla ska du…

  • vara över 18 år
  • ha tillgång till e-postadress
  • ha ett mobiltelefonummer

För hjälp om hur du handlar hos Party Collection, läs igenom Så här handlar du.

Betala med kort direkt eller faktura

Hos oss på Party Collection betalar du med kort direkt vid beställning. Vid större beställningar och önskemål om faktura ber vi dig kontakta oss: kundservice@partycollection.se

För att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss samarbetar vi med PayEx som är Nordens främsta expert på betalningar. PayEx ansvarar för full säkerhet när du betalar med kort via deras betaltjänst. Vid köpet krypteras informationen så att ingen obehörig kan komma åt den. Vi accepterar VISA och MasterCard, endast svenska kort. Vi tar ej ut någon extra avgift när du använder denna betalform.

Leveransvillkor

Tills vidare levererar vi endast till adresser i Sverige. Vi skickar samtliga paket med Posten och din beställning levereras till din brevlåda eller närmaste utlämningsställe beroende på hur stor din beställning är.

Hämta maskeradkläder på vårt utlämningsställe

Bor du i Västerås och vill hämta dina maskeradkläder istället för att få de levererade hem till dig. Vi erbjuder dig möjligheten att hämta dina maskeradkläder på vårt kontor efter avtalad tid. Vårt kontor och lager finns på Johannisbergs Herrgård, Johannisberg 12 i Västerås. Då beställer du dina maskeradkläder och bokar samtidigt tid för hämtning genom att skicka ett mail till: kundservice@partycollection.se.

Leveranstid och frakt

Vi levererar dina produkter inom 2-7 arbetsdagar. Vissa produkter har vi i lager och dessa kan vi skicka för omgående leverans, andra produkter beställer vi direkt från leverantören och då tar det några dagar extra. Det är därför vi har satt leveranstiden till 2-7 dagar för att försäkra oss att det hinner fram enligt kundens önskemål. Om du har frågor kring leveranstiden vänligen kontakta oss: kundservice@partycollection.se

Fraktavgiften står angiven när du lägger din beställning och är 59 kronor oavsett hur mycket du beställer.

Avbeställning

Om du ångrar din beställning måste du genast kontakta oss på kundservice@partycollection.se. Vi garanterar ej att vi inte redan har hunnit packa och skicka din beställning. I dessa fall återbetalas ej fraktkostnad.

Returer

Vi vill att du alltid ska vara nöjd med de produkter som du har beställt och fått levererade av oss. Om du trots allt vill returnera produkter – och för att du ska känna trygghet med ditt köp – ger vi dig alltid öppet köp i 14 dagar. Följande villkor ska dock vara uppfyllda:

  • Produkten är helt oanvänd och ej skadad
  • Produkten ska returneras i originalförpackningen, som ska vara hel och komplett
  • Alla eventuella etiketter och lappar på produkten ska sitta kvar
  • Retursedeln ska skickas med
  • Varan ska packas i nytt emballage utöver sin orginalförpackning för att undvika skador

Om något av villkoren ej är uppfyllt när vi mottar returen betalas inte pengarna tillbaka. Uppfylls samtliga villkor får du dina pengar inbetalda på samma kort som du betalat produkten med.

Kostnaden för returfrakt står du själv för och betalas när du skickar returen till oss.  Är frakten ej betald återsänds varan till dig.

Om du har fått fel produkt står vi självklart för returportot.

OBS!
Peruker är hygienartiklar och kan inte returneras/bytas om förpackningen har öppnats/brutits och/eller produkterna har blivit provade.

Byten

Det går att byta en vara mot annan genom att själv lägga en ny order i vår shop. Ny fraktavgift på 59 kr tillkommer vid byte. Lämna inga meddelanden om byte på din retursedel – utan skicka alltid ett mail till kundservice@partycollection.se angående ditt byte. Även vid byte måste den returnerade varan vara i ursprungsskick samt returnerad inom 14 dagar efter uthämtad leverans.

Om du har fått fel produkt står vi självklart för returportot.

Så här går du tillväga för att returnera/byta en produkt

  1. Läs igenom villkoren för returer noga, under rubriken Returer.
  2. Fyll i retursedeln som har skickats till dig i samband med din beställning och lägg i den i paketet.
    Klicka här för att ladda hem Retursedeln i PDF.
  3. Packa produkten väl i sin originalförpackning.
  4. Packa dessutom produkten i ytterligare emballage för att undvika skador på produkten.
  5. Lämna in returen på närmaste postkontor och betala returportot. Behåll kvittot ni får.

Reklamation

Vi garanterar alltid att de varor du har beställt från oss är felfria innan leveransen. Skulle produkten du har fått hemskickad vara trasig, transportskadad eller av fel antal ska du kontakta oss på kundservice@partycollection.se. Reklamationen ska ske senast inom 5 dagar från att du har mottagit dina produkter.

Produkten ska sedan skickas till oss enligt villkoren för Returer och vara oss tillhanda 14 dagar från att du mottagit produkterna. När du returnerar produkten betalar du frakten. När vi godkänt reklamationen återbetalar vi frakten du betalat och skicka dig en ny produkt fraktfritt. Vi gör alltid en utredning av produkten vid reklamation. I visa fall skickar vi reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Om reklamationen ej godkänns skickas ingen ny produkt ut till dig. Om vi ska ersätta dig genom återbetalning, så sätter vi in det belopp som produkten kostar samt frakten på det konto du tidigare betalat med.

OBS! Vi löser inte ut paket som inte är fullt frankerade.

Outlösta paket

Om du inte har möjlighet att hämta ut ditt paket måste vi debitera dig med alla våra utlägg för paketet.

Slutförsäljning

Party Collection reserverar sig för slutförsäljning och lagersaldofel. Om någon av de produkter du har beställt inte finns i lager stryks produkten per automatik från din order och vi skickar ut resterande produkter.